1. Aşağıdakilerden hangisi, duyusal belleğin temel işlevidir?
A. Bilginin tanınmasını sağlama
B. Öteki bellekleri destekleme
C. Bilgiyi işleninceye dek tutma
D. Belleği güçlendirme
E. Bilgiyi davranışa dönüştürme
2. Aşağıdakilerden hangisi, işleyen bellekte gerçekleştirilen zihinsel bir işlem değildir?
A. Bilginin kodlanması
B. Yeni bilgiyle eski bilginin karşılaştırılması
C. Bilginin belirli süre tutulması
D. Bilginin davranış olarak gösterilmesi
E. Bilginin duyusal belleğe geri yollanması
3. Sanayi
kollarının Türkiye’de nasıl yayıldığını öğrenmek isteyen bir öğrenci,
boş bir Türkiye haritası üzerinde kolların bulunduğu yerleri her bir kol
için belirlenmiş simgeleri çizerek gösterir. Öğrencinin anlamlı kodlama
yapmak amacıyla yararlandığı yol aşağıdakilerden hangisidir?
A. Örgütleme
B. Koruyucu tekrar
C. Genişletme
D. Özellik çözümlemesi
E. Yukarıdan aşağıya doğru çözümleme
4. Aşağıdakilerden hangisi, uzun süreli belleğin özellikleri arasında yer almaz?
A. Bilginin kalış süresinin uzun olması
B. Bilginin etkin olması
C. Bilginin yoğun olarak tutulabilmesi
D. Her tür bilginin saklanmasına elverişli olması
E. Bilginin işlenmesinde son aşama olması
5. I. Bilişsel süreçleri inceleme
II. Bilişsel süreçleri yönlendirme
III. Bilişsel süreçleri gösterme
IV. Bilişsel süreçleri denetleme
V. Bilişsel süreçleri hızlandırma
Bir öğrenci kendi biliş bilgisini yukarıdakilerden hangisini ya da hangilerini gerçekleştirmek için işe koşar?
A. Yalnız III
B. Yalnız V
C. I ve III
D. II ve IV
E. III – IV
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder